De vigtigste funktioner, du kan bruge i GoPublic, er:
Omdiriger med URL alias
Omstrukturering af en hjemmeside skaber typisk døde links fra såvel Google som i brugeres bogmærker, tidligere nyhedsbreve mv. Derfor kan det godt betale sig at opsætte URL aliaser på jeres side. URL alias fungerer på den måde, at man indsætter den gamle (døde) URL og peger på det nye sted i strukturen, hvor siden ligger.
Vi foreslår, I laver en mappe i backenden, hvor I placerer jeres URL aliaser.
Se hvordan du opretter URL alias
Korte titler giver gode URL'er
Når du opretter en ny side i GoPublic giver du den en titel i toppen af siden:

På baggrund af denne titel danner GoPublic en URL (hjemmesideadresse) samt sidetitel. Dette er nok det vigtigste sted at optimere, da søgemaskiner lægger vægt på de ord, der indgår i titlen. Samtidigt er det vigtigt at titlen - og dermed URL’en - ikke er for lang. Undlad at bruge fx overskriften på en nyhed som titel på siden, især, hvis I har tendens til meget lange overskrifter.
Sæt en alternativ browsertitel
Hvis du har behov for at sætte en sidetitel, der adskiller sig fra URL'en, gør du det i GoPublic under “Indstillinger” under fanen "Meta" i feltet Browsertitel.
Meta-beskrivelse vises i Google
Meta-beskrivelsen er den del, der kommer efter titlen i et søgeresultat, og som beskriver sidens indhold:

I GoPublic skriver du metabeskrivelsen under “Indstillinger” og “Metabeskrivelse”:

Beskrivelserne skal være unikke på hver eneste side. Hvis du ikke udfylder feltet på siderne, eller hvis beskrivelserne er enslydende på tværs af flere sider, konstruerer Google selv en metabeskrivelse ud fra indholdet på siden.